Photobucket


PEMBERITAHUAN!!!

Sebelum datang menempah, sila pastikan anda

SMS/WHATSAPP KE 018-298 4685 for FAST RESPOND!

Follow IG jahitan_fiza untuk melihat hasil jahitan dantestimoni pelanggan

Jika nak datang rumah hendaklah telefon dahulu di khuatiri tiada di rumah. Di galakkan menempah sekurang-kurangnya seawal 1 bulan sebelum tarikh mengambil.

Elakkan tempahan di saat-saat akhir ataupun pada kadar segera. Sebarang tempahan urgent/emergency/rushing/nak cepat tidak akan dipertimbangkan, harap maklum… (^^)



TIPS MEMBELI KAIN ELA YANG BETUL


Antara tip-tip yang harus diteliti ketika membeli kain ela:

1- Untuk mereka yang bersaiz XS, S dan M, anda boleh membeli kain siap di potong yang banyak di jual, TAPI JANGAN beli kain yang jenis berkaki, sebab kain yang siap dipotong KEBIASAANNYA tidak cukup 4meter walaupun dikatakan 4meter, tak caya ukur kain tu, SELALUNYA 38" sahaja utk 1meter. PENIPUAN yang orang tidak sedar. 


SEELOKNYA  BELI Kain minima 4.2meter, kain yg di potong di kedai kain untuk kain yang berkaki atau yang ada border sahaja. Untuk kain yang corak bertabur tidak menjadi masalah sekiranya anda membeli yang siap di potong.

2- Untuk mereka yang bersaiz L, XL, TOLONGLAH JANGAN BELI yang siap di potong walaupun corak kain sangat cantik kerana:


a- Kalau kain berkaki atau ada border, tolong beli 4.5meter

b- Kalau corak berterabur tolong beli minima 4.3meter


c- Kalau Kain Printed (Batik Crepe Yang cantik peknya) tolong buka dan tengok coraknya dulu, TAK SESUAI utk saiz XL keatas...

3- Untuk Peminat Kain jenis Lace atau nak buat baju Bertunang, baju Nikah atau apa-apa saja. TOLONG LAH JANGAN beli yang siap di potong kerana:


a- Contohnya jika siap dipasang dengan kain satin, JANGAN lah BELI!! Sebab kain lace tu akan jadi 37" saja per meter, memang tak cukup pun sebab untuk jahit sehelai baju yang selesa, biasanya peniaga kain akan bagi 2meter kain lace dan 4meter kain satin.

b- Kain Lace sahaja tolong beli 2.5meter sekiranya bidangnya 42", kalau bidang kain lace tu 52" dan bordernya sama atas dan bawah boleh beli 2meter sahaja.

Harap tips ini dapat membantu anda semasa membeli kain dan dapat jugak mengurangkan stress si tukang jahit akibat tak cukup kain.




9 ulasan:

umi adam faris berkata...

waaa....
bole cuba ni

saida berkata...

Betul tu..memg x cukup ukuran kalu beli dah siap.

sarah m berkata...

setuju. selalu tak cukup kalau beli dah siap potong kan. bermasalah bagi orang yang tinggi.

aida berkata...

wahh...baru tahu

aina muslih berkata...

Tips yang sangat bagus!~ suka baca posting kat sini. Teruskan menulis :-)

Mawar Hitam berkata...

Mcmmana cara nk contact puan pasal tempahan

Mawar Hitam berkata...

Contact no puan untuk tempahan. Tq

nurhanis wahidah hashim berkata...

Terima kasih akak

nurhanis wahidah hashim berkata...

Terima kasih akak

Photobucket Photobucket
WIRID UTK MENDAPAT KEKAYAAN Subhanallah 33x alhamdulillah 33x allahuakbar 33x la ila ha illallah 1x baca selepas solat lima waktu,insyaallah berjaya.
Petua Murah Rezeki "Ya Allah cukupkanlah aku dengan perkara yg halal daripada yg haram dan kayakanlah aku dengan anugerahMu drpd meminta2 kpd selainMu" * Istighfar * Solat sunat taubat * Zikir Ya Wahhab 300x (60 x 5 slps solat) * Surah al-Waqi'ah setiap mlm * Solat sunat Dhuha * Selawat 3x setiap kali melalui pintu (rumah, kenderaan, ofis) * Semasa dlm perjalanan baca Subhannallah & Lailahailla anta 41x then psg niat bahawa aku akn dpt rezeki pd hari ni * Bismillah
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...