Photobucket


PEMBERITAHUAN!!!

Sebelum datang menempah, sila pastikan anda

SMS/WHATSAPP KE 018-298 4685 for FAST RESPOND!

Follow IG jahitan_fiza untuk melihat hasil jahitan dantestimoni pelanggan

Jika nak datang rumah hendaklah telefon dahulu di khuatiri tiada di rumah. Di galakkan menempah sekurang-kurangnya seawal 1 bulan sebelum tarikh mengambil.

Elakkan tempahan di saat-saat akhir ataupun pada kadar segera. Sebarang tempahan urgent/emergency/rushing/nak cepat tidak akan dipertimbangkan, harap maklum… (^^)



Jahit Alas Bakul Sampah

Jom buat alas bakul sampah yang mudah... kalau nak buat  senang sangat. Alas yang kita nak jahit ni adalah untuk ukuran standard bakul sampah  macam dekat bilik darjah ataupun yang ada dalam rumah kita sendiri.

Bahan-bahan yang diperlukan seperti:

1. Potong kain labuh lebih kurang 19 inci. Lebar biasanya kita habiskan je bidang kain tu untuk dapatkan kedut yang cantik dan banyak ropolnya. Contoh kalau bidang kain 54" hendaklah kain kita 54" (lebar) x 19" (tinggi).

2. Getah kecil tu 30" (atas) & 20" (bawah). Kain unutk ropol dalam lebar 5". Panjang ikut bidang kain tadi. Kalau nak  ganti dengan lace pun boleh jugak.

Memula cantum dan jahit kain tu kiri kanan. Macam kita nak camtum kain batik tu. Kemudian jahit atas dan bawah lebih kurang 1/2". Pastikan buat lubang sikit utk masukkan getah. 

Kemudian pasang ropol tu. Jarak lebih kurang 2" dr jahitan atas. Akhir sekali baru kita masukkan getah atas dan bawah

 

gambar ehsan dari pak google





1 ulasan:

wawa izatul berkata...

wow cantik..saya nak tanya fiza ada tak nota utk buat tudung saji pnya alas.

Photobucket Photobucket
WIRID UTK MENDAPAT KEKAYAAN Subhanallah 33x alhamdulillah 33x allahuakbar 33x la ila ha illallah 1x baca selepas solat lima waktu,insyaallah berjaya.
Petua Murah Rezeki "Ya Allah cukupkanlah aku dengan perkara yg halal daripada yg haram dan kayakanlah aku dengan anugerahMu drpd meminta2 kpd selainMu" * Istighfar * Solat sunat taubat * Zikir Ya Wahhab 300x (60 x 5 slps solat) * Surah al-Waqi'ah setiap mlm * Solat sunat Dhuha * Selawat 3x setiap kali melalui pintu (rumah, kenderaan, ofis) * Semasa dlm perjalanan baca Subhannallah & Lailahailla anta 41x then psg niat bahawa aku akn dpt rezeki pd hari ni * Bismillah
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...