Photobucket


PEMBERITAHUAN!!!

Sebelum datang menempah, sila pastikan anda

SMS/WHATSAPP/WECHAT KE 012-642 3587 for the FAST RESPOND!

PM, EMEL ke jahitanfiza@gmail.com

Jika nak datang rumah hendaklah telefon dahulu di khuatiri tiada di rumah. Di galakkan menempah sekurang-kurangnya seawal 1 bulan sebelum tarikh mengambil.

Elakkan tempahan di saat-saat akhir ataupun pada kadar segera. Sebarang tempahan urgent/emergency/rushing/nak cepat tidak akan dipertimbangkan, harap maklum… (^^)

SENARAI BAJU DAN HARGA TEMPAHAN:

1- Baju Kurung Biasa (Lapik leher lembut): RM40

2- Baju Kurung Biasa Jahit Tindih Kasih: RM50

(jahit tindan diluar baju dan susunan kipas kain untuk menampakkan kekemasan)

3- Baju Kurung Riau | Kurung Pahang | Pesak Gantung: RM45

4- Baju Kurung SUTERA: RM50

5- Baju Jubah | Maxi Dress: RM55

6- Baju Kurung Biasa Berpiping: RM50

7- Baju Kurung Riau | Kurung Pahang | Pesak Gantung Berpiping: RM55

8- Baju Kurung Moden | Kurung Moden Peplum (tanpa kain): RM35

9- Baju Kebaya | Baju Kurung Moden : RM65

10- Baju Kurung Moden Peplum: RM70

11- Baju Blouse Perempuan (Mengikut Fesyen): RM35

13- Seluar Palazo | Skirt Labuh: RM30

14- Kain kipas belakang | Kain susun tepi | Kain Selisih Belah | Kain Tempah Depan | Kain Duyung | Kain Flowy: RM30


SENARAI HARGA BAJU BERLINING (2 KALI HARGA TEMPAHAN):

1. Baju Kurung Biasa:

(Lining penuh baju + kain) - Harga: RM80

(Lining baju sahaja) - Harga: RM65

2. Kurung Pahang | Kurung Riau | Pesak Gantung:

(Lining penuh baju + kain) - Harga: RM90

(Lining baju sahaja) - Harga: RM75

3. Baju Kebaya | Kurung Moden | Peplum:

(Lining penuh baju + kain) - Harga: RM130

(Lining baju sahaja) - Harga: RM95


Tips Dan Idea Jahitan


Tips Supaya Baju Kurung Tak Jongkit
Tentu anda perasan ada sesetengah baju kurung yang anda beli terjongkit depannya. Akak nak kongsi macamana nak menjahit baju kurung yang kita pakai tu nampak cantik tak terjongkit ke belakang. Maksudnya semasa kita memotong bahagian untuk tengkuk belakang curve (melengkung) lebihkan 1 inci @1 ½ inci, kalau tak depan baju kurung yang kita pakai nanti akan terjongkit dan nampak tak cantik. Sebab orang pompuan ni ada aset depan tu, lagi2 kalau yang empunya badan bercup saiz C atau D, masaalah tu.... jadi sebab tu belakang badan baju tu kene ade curve skit. Bila pakai terletak cantik jer, takde ler terjongkit bahagian depan baju tu. Satu lagi bila nak buat belah untuk depan leher tu, ukurannye tak kurang dan tak lebih +- 4½ inci, jangan terlebih panjang masa membelahnya pulak yer!

Tapi kalau nak senang sesetengah tukang jahit potong bahagian bahu pastu cantum masa menjahit sebab bila nak tebuk bahagian leher menjadi lebih mudah. Jangan lupa, bahagian untuk tengkuk belakang curve tu, lebihkan 1 inci @1½ inci. Lagi satu (peringatan penting), semasa kita memotong kain bahagian bawah baju kita kena tambahkan ¾ inci. Sementara tu, semasa nak jahit bahagian leher, rangka leher (pelapik leher) kena ditepekkan kat atas baju yang dah kita tebuk tadi. Di jahitkan pastu di terbalikkan, kene jelujur dulu rangka leher tu, supaya tak lari. Bila nak buat kemasan di leher baju akan nampak kemas dan cantik jer. barulah boleh di jahit tulang belut ker, mata lalat ker, karipap ker ataupun nak dijahit dengan sulaman manik. Bergantung pada cita rasa masing-masing :). Nanti kalau ada tips yang lain akak akan update. Semoga tips atau teknik ini bermanfaat buat anda semua.




Tips Baju Kurung Selesa Dipakai
Satu lagi tips untuk mendapat jahitan baju kurung yang sedap dan selesa di pakai biasanya akak akan turunkan bahagian bahu 1 inci atau 1¼ / 1½ inci. Bila dah dipasang span bahu (Shoulder pads) baju yang kita pakai nanti akan terletak elok jer dan tidak akan berkeremot dekat bahagian ketiak. Tujuan dipasang span bahu supaya si pemakai nampak anggun dan bahu tidak kelihatan jatuh,

Contoh:


















Tiada ulasan:

Photobucket Photobucket
WIRID UTK MENDAPAT KEKAYAAN Subhanallah 33x alhamdulillah 33x allahuakbar 33x la ila ha illallah 1x baca selepas solat lima waktu,insyaallah berjaya.
Petua Murah Rezeki "Ya Allah cukupkanlah aku dengan perkara yg halal daripada yg haram dan kayakanlah aku dengan anugerahMu drpd meminta2 kpd selainMu" * Istighfar * Solat sunat taubat * Zikir Ya Wahhab 300x (60 x 5 slps solat) * Surah al-Waqi'ah setiap mlm * Solat sunat Dhuha * Selawat 3x setiap kali melalui pintu (rumah, kenderaan, ofis) * Semasa dlm perjalanan baca Subhannallah & Lailahailla anta 41x then psg niat bahawa aku akn dpt rezeki pd hari ni * Bismillah
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...